2 Temmuz 2013 Salı

Marshmallow İle Şeker Hamuru yapımı

Marshmallow İle Şeker Hamuru 
Yapımı 




Malzemeler ;
2 paket marshmallow (BİM) 
 pudra şekeri ( 3 adet 250 gr.lık paket) 
3 çorba kaşığı su 
Bir fiske tuz 

Yapılışı;



BİM marketten iki paket marsmallow alıp pembe ve beyaz olarak ayırıyorum, içinde iki renk bulunması 3 farklı renkte şeker hamuru hazırlamama olanak veriyor. Önce 21 adet aynı renk marsmallowu ayırıyorum. İki paketten 3 ayrı grup olabiliyor; beyaz, pembe ve karışık. Böylece 3 farklı renk oluşuyor. Mikrodalga ya da benmari usülünü kullanabilirsiniz, ben daha çabuk erisin diye şekerleri ayrıca birkaç parçaya bölerek küçülttüm ve eritmek için benmari usulünü kullandım. Burada dikkat edilecek püf nokta, mikrodalga ya da benmaride çok yüksek ısı kullanmamak. Kısa sürede marshmallowlar şeklini kaybederek eriyor ve erimiş sakız görünümünü alıyor. Her 21 adet (113 gr) marsmallow için 225 gr. pudra şekeri kullandım. Bir çorba kaşığı su ve bir çimdik tuz ile pudra şekerinin önce yarısını ilave ederek kaşık yardımıyla karıştırıyorum ve yavaş yavaş pudra şekerini ilave etmeye devam ederken kaşığı bırakıp, elimle şeker hamurunu toparlıyorum. Bildiğimiz hamur gibi 3-5 dakika yoğurarak düzgün bir dokuya ulaşmasını sağlıyorum. Bu arada gerekirse biraz daha pudra şekeri kullanılabilir, ben kullandım. Tarifin aslında bitkisel katıyağ tavsiye ediliyor ama ben olmadığı için çok çok az sıvıyağ ile hafifçe yağladığım şeker hamuru topağını streç filme sararak oda ısısında bırakıyorum. Dün yaptığım şeker hamurları ile bugün kurabiyeleri süsledim, harika oldu. Denemenizi tavsiye ederim.


Tarif netten alıntıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder