2 Mayıs 2013 Perşembe

Baharatlı Kurabiye


Baharatlı Kurabiye


Malzemeler:

125 Gr tereyağ (oda sıcaklığında)
1 Çay bardağı sıvıyağ
1 Çay bardağı yoğurt
2 Çorba kaşığı sirke
3 Su bardağı un
1 Paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı kekik
1 tatlı kaşığı nane
1 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı;

           Bir karıştırma kabının içine oda sıcaklığındaki tereyağ, yoğurt, sıvı yağ  sirke ve tuzu katarak biraz karıştırın. Unu yavaş yavaş ekleyerek yoğurmaya başlayın baharatları ve kabartma tozu ilavesi de yaparak ele yapışmayan bir kıvama gelene kadar hamuru yoğurmaya devam edin. Hazırlanan hamuru unlanmış bir zeminde merdane yardımıyla 1,5 cm kalınlığında açarak sonrasında istediğiniz bir kurabiye kalıbıyla kesip şekillendirin. Ben çiçek şeklinde kalıp kullandım,önce çiçek bastırdım daha sonra da şu çekirdek çıkarıcılarla da ortalarına basarak delik açtım.Sizler de istediğiniz şekilde yapabilirsiniz olmadı merdaneyle açıp kare kare de kesebilirsiniz.Daha sonra yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye kurabiyeleri yerleştirin ,ben sürmedim ama arzu ederseniz üzerlerine yumurta sarısı sürüp  susam çörek otu serpiştirebilirsiniz .Önceden ısıtılmış 180 dereceli fırın da pişirin.

Afiyet Olsun
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder