24 Mart 2013 Pazar

Kuru Köfte

Eşimin speciali,eşim diye söylemiyorum çok güzel kuru köfte yapar.Ben de senin bloguna yapayım mı bir kuru köfte dedi neden olmasın dedim hemen :)
Aslında bu kuru köftenin yanına bir de kuru fasulye piyazı olacaktı ama onu yapamadım kuru fasulyeleri önceden ıslatamadığım için, bende normal salata yapı verdim.Size tavsiyem eğer vaktiniz varsa yanına mutlaka kuru fasulye piyazı yapın :)

Kuru Köfte


Malzemeler;

500 gr. dana kıyma
1 yumurta
1 adet kuru soğan
2 diş sarımsak
2- 3 çorba kaşığı galeta unu
(az gelirse ilave edebilirsiniz)
1 tatlı kaşığı sıvı yağ
1/2 demet maydanoz
tuz
karabiber


Yapılışı;

Kıymamızı derince bir kaseye koyuyoruz.Üzerine 1 adet yumurtamızı kırıyoruz.Rendelenmiş soğan ve sarımsağımızı ,kıyılmış maydanozlarımızı,galeta ununu,yağı ,tuz ve karabiberi de ilave edip ,yoğuruyoruz.
Yoğurduğumuz köftemizden parçalar koparıp yuvarlıyoruz ve bastırıyoruz.Bir tabağa köftelerimizi diziyoruz. 



Üzerini streçleyip buzdolabına koyuyoruz.Biraz dinlenirse daha lezzetli oluyor çünkü.
Daha sonra tavamızı biraz ayçiçek yağı koyuyoruz ve köftelerimizi pişiriyoruz.Kağıt havlu serilmiş servis tabağına alıyoruz.Kızarmış patates eşliğin de servis ediyoruz.

Afiyet Olsun.

Tarif; Arda Şişoğlu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder