28 Mart 2013 Perşembe

Kara Lahana Çorbası

Ben İzmirliyim eşim İstanbullu ama evde karalahana çorbası pişiyor :) Değişik bir lezzet çorba diyorlar ama bence tam bir yemek,çok doyurucu.Kara lahana çorbasını pişirdiğiniz de başka bir yemek yapmanıza bence gerek yok.Bir de ben kara lahana çorbasını pişirmeden bir gün önce kuru fasulye yemeği yapıp bir bardak o yemekten ayırıyorum ve onu kullanıyorum çorbanın içerisinde..Öyle çok daha lezzetli oluyor,test ettim onaylıyorum:) Sizlerde benim gibi bir gün önce kuru fasulye pişirip artanı çorbanızın içerisinde değerlendire bilirsiniz.

Kara Lahana Çorbası




Malzemeler:

1 demet karalahana
2 adet kuru soğan
1 su bardağı haşlanmış kuru fasulye
 ( veya benim gibi 1 su bardağı kuru fasulye yemeği koyabilirsiniz.)
½ su bardağı pirinç
2 yemek kaşığı tereyağı 
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı mısır unu
1 tatlı kaşığı pulbiber 
1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
Tuz-karabiber
6-7 bardak su
1 adet tavuk bulyon


Kuru fasulyeyi bir gece önceden ıslatın. Ertesi gün süzün ve haşlayın. Veya benim yaptığım gibi bir gün önce pişirdiğiniz kuru fasulye yemeğinden 1 su bardağı .

Yıkanmış ve süzülmüş karalahanaların önce ortalarındaki kalın damarı çıkarın sonra  üçgen üçgen kesin. Aşağıda resmi var bakabilirisiniz nasıl kesileceğine.Doğradığınız lahanayı bir kaba alın, tuzla ovun. Daha sonra sıkıp bol suyla yıkayın. 

Soğanları yemeklik doğrayın.

Bir tencerede zeytinyağı ve tereyağını eritin. Soğanı ekleyip kısık ateşte kavurun. Salçayı ekleyip kavurmaya devam edin. Lahanaları ilave edip yumuşayana kadar pişirin. 

Pirinci, kuru  fasulyeyi ve sıcak suyu,tavuk bulyonu ekleyin. Pul biber, toz kırmızı biber, karabiber ve tuzla baharatlandırın. Kısık ateşte kara lahanalar iyice yumuşayıncaya kadar pişirin

Mısır ununu ılık suda açtıktan sonra yavaşça çorbaya ilave edip bir taraftan da karıştırın. Kıvam aldıktan sonra ocağın altını kapatın ve sıcak olarak servis yapın.

Afiyet Olsun.



Tarif;İlkay Şişoğlu



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder