3 Mart 2013 Pazar

Kandil Simidi

KANDİL SİMİDİ


Kandil simidini dışardan almak yerine evinizde hazırlamaya ne dersiniz?Ben genelde evim de yapıyorum hijyenik hijyenik dermişim:) Oğlumun en sevdiği kurabiyelerden biri olduğu için bizim evde sıkça pişer.Ben yaparken oğlum da bana zevkle yardım eder.Hadi gelin şimdi hep beraber kandil simidi yapalım.

Malzemeler;

1 yumurta
(beyazı içine,sarısı üzerine)
1 paket margarin
(oda sıcaklığında)
1 çay bardağından biraz eksik sıvı yağ
1/2 çay bardağı sirke
1 tatlı kaşığı mahlep
3 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

Üstü için;

yumurtanın sarısı
kavrulmus bol susam

Yapılışı;

Hamur için olan bütün malzemleri bir kaba koyup ,yoğuruyoruz.Yoğurup kulak mememsi yumuşaklığına gelen hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar ayırıyoruz.Her ayırdığımız parçayı önce yılan gibi yapıp daha sonra halka şeklini veriyoruz.İyice çırptığımız yumurta sarısından üzerlerine sürüp susama batırıyoruz.Yağlanmış tepsiye diziyoruz.170 derecede 20-25 dk pişiriyoruz.
Soğuyunca servis yapıyoruz.

Afiyet Olsun.

Tarif;İlkay Şişoğlu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder