11 Mart 2013 Pazartesi

Damalı Pasta

Görünümüyle büyük ilgi gören, biraz zahmetli gibi görünse de oldukça kolay yapılan bir pasta.Yiyenlere nasıl yapıldığını keşfetmek için kafa yordurtan,sorular sordurtan bu sıra da çıkan fikirlerle sizi güldüren harika bir tarif.Misafirlerine ve sevdiklerine farklı şeyler sunmak isteyenler buyrun hemen damalı pastayı deneyin:)

Damalı Pasta





Malzemeler;

1 beyaz pasta tabanı
1 kakaolu pasta tabanı
1 kutu pasta kreması
(veya puding veya kremşanti)

Yapılışı;


Pasta tabanları normalde ikiye bölünük oluyor. O katlarını açıp tezgahın üzerine 4 parçamızı da koyuyoruz.Ve her bir parça keki 3 farklı boyda yuvarlakla kesiyoruz.Mesela ben ortadaki yuvarlağı su bardağının ağzını ölçü olarak kullanarak,ikincisini çorba kasesini  üzerine koyarak,üçüncüsünü de kahvaltı tabağını üzerine koyarak  kestim.Tek tek parçaları ayırdım.Sonra aşağıdaki resimdeki gibi farklı renklerle tekrar bu dört parça kekimi dizip yuvarlak formuna geri döndürdüm.


Son olarak önce tabağıma dış kısmı kakaolu olan parçayı koydum,biraz sütle ıslattım ve üzerine krema sürdüm .Onun üstüne en dışı beyaz olan parçayı koydum sütle ıslattım ve kremayı (ben vanilyalı puding kullandım) sürdüm.Onun üzerine tekrar dışı kakaolu olanı koydum.3 katta bıraktım.Yeterli geldi bana 3 kat.Siz isterseniz 4 katlı yapabilirsiniz.Biraz büyük olur ama olur yani :) En üstüne de Kakaolu pasta kremasını sürdüm.Pastamız servise hazır hale geldi :)



(Anlatması yapmasından daha zormuş)

Afiyet Olsun..

Tarif; İlkay Şişoğlu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder