9 Mart 2013 Cumartesi

Çilek Pasta

Küçük oğlumun doğum gününü kutlayacaktık,ben de sordum oğluma" nasıl bir pasta yapayım sana "diye."Çilek pasta yap anne" dedi."Nasıl çilekli mi yani" dedim, "evet ama hem çilek şeklinde olsun hem de çilekli olsun" dedi.Bende düşünmeye başladım çilek şeklinde pasta nasıl yapılır diye :) Aklıma bir fikir geldi eğer kalp şeklinde bir pasta tabanı kullanırsam daha kolay çileğe benzetebilirdim.Hazır kalp şeklinde pasta tabanı satılıyor mu bilmiyorum mutlaka büyük yerler de vardır ama ben aramakla vakit kaybedeceğime kendim yapı verdim.Sizde çocuklarınızın doğum gününde bu pastayı yapabilirsiniz ,hem çocuklarınız sevinir hem de siz onu sevindirdiğiniz için büyük bir mutluluk yaşarsınız.Emin olun dışardan alacağınız pasta yerine onunla birlikte yapacağınız bir pasta yılık da olsa yamuk da olsa onu daha çok mutlu edecektir. :)



ÇİLEK PASTA





Malzemeler;

3 türk kahvesi fincanı un
3 türk kahvesi fincanı şeker
3 yumurta 
1/2 türk kahvesi fincanı su
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 damla limon


Kreması ve üstü için;


*2 paket Dr.oetker çilekli Crème Olé


*1 çay kaşığının ucuyla kırmızı gıda boyası 
*1/2 kg çilek
*biraz pasta süsü ( aşağıdaki resimdekinden)

Yapılışı;

3 adet yumurta ve şekeri en az 25 dakika mikserle çırpıyoruz.Yumurtamız ve şekerimiz kar gibi,köpük köpük oluyor. Daha sonra içine suyumuzu,limon suyunu,unu,kabartma tozunu ve vanilyayı ilave ediyoruz.Bir müddet daha çırptıktan sonra yağlanmış kalp kalıbımıza döküyoruz.170 dereceli fırında pişiriyoruz,yaklaşık 45 dakika ama her fırına göre değişiklik gösterebilir.Piştikten sonra soğumaya bırakıyoruz.
Patamızın tabanı soğuduktan sonra creme oleleri tarifine göre hazırlıyoruz.Kekimizi oratadan ikiye ayırıyoruz.Bu işlem için kalın naylon bir iplik kullanabilirsiniz veyahut bıçakla kesebilirsiniz.
İkiye ayırdığımız kekin yarısını pasta tabağımıza koyuyoruz. Küçük kutu çilekli sütün yarısı ile kekimizi ıslatıyoruz.Ardından hazırladığımız creme olenın yarısını kekimizin üzerine sürüp ,dilimlemiş olduğumuz çilekleri yerleştiriyoruz.Kekimizin diğer yarısınıda çilekli sütle ıslatıp,çileklerin üzerine kapatıyoruz.
Kalan creme olemizin içine çay kaşığının ucuyla kırmızı gıda boyası ekleyip ,karıştırıyoruz.Rengi istediğimiz gibi kırmızı olunca,pastamızın bütün üstünü düzgünce bu karışım ile kaplıyoruz.
Kalbimizin birleşme yerine çileklerden kopardığımız yapraklar ile süs yapıyoruz.Çileğimizin noktacıkları için ise ,pasta süsümüzün içindeki şekerlerden sarı ve beyaz olanları seçip büyük olanlarını küçültüp ara ara koyuyoruz.
Patamızın yanlarına  da dilimlemiş olduğumuz çilekten diziyoruz.Buzdolabımızın normal gözüne koyup,servis edeceğimiz zaman çıkarıyoruz.

Çok hafif ve lezzetli bir pasta yapmış oluyoruz:)

Afiyet Olsun.

Tarif ;İlkay Şişoğlu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder