6 Kasım 2016 Pazar

Kabak Tatlısı


Kabak Tatlısı


Malzemeler;

1 kg. dilimlenmiş bal kabağı
2 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı Hindistan cevizi
veya 1 çay bardağı kırıklanmış ceviz (hangisi evde varsa)

Yapılışı;



Ben kabakları doğranmış olarak satın alıyorum.  Ama arzu ederseniz dilim olarak alıp kendiniz doğrayabilirsiniz. 1 kg doğranmış kabağı yıkayıp süzdürüyorum ve tencereye alıyorum. Üzerine şekeri serpiyorum ve bir gece bekletiyorum. Eğer o kadar zamanınız yoksa 2-3 saat kadar bekletmeniz de yeterli olacaktır.  Bekletme işleminden sonra kabakların su saldığını göreceksiniz. Böylece pişirmek için ayrıca su koymamıza gerek kalmıyor. Suyunu salan kabakları orta hararetli tencerede ağzı açık bir şekilde yumuşayana ve suyu koyulana kadar pişiriyorum. Soğuyan kabak tatlılarını buzdolabına kaldırıyorum ve servis öncesi çıkarıp servis tabağına alıyorum. Üzerine bol ceviz kırığı veya o yoksa Hindistan cevizi serpiyorum. Nefis ve pratik tatlılarınız hazır. Bunu sadece akşam yemeklerinden sonra ikram ederiz diye düşünmeyin. Gün mönülerinize de ilave edebilirsiniz. Hem pratik hem hafif hem lezzetli.
Afiyet bal şeker olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder