12 Şubat 2015 Perşembe

Süt Kaymaklı Islak Kurabiye

 Yoğurdumu uzun bir zamandır evde mayalıyorum. Dolayısıyla açık süt alıyorum ve yoğurt yapmak için sütü kaynatınca üzerinde kalın bir kaymak tabakası oluşuyor. Ben de bu kaymakları atmayıp bir kaseye koyarak buzlukta biriktiriyorum. Kasem dolunca kaymaklarımı bir gece önceden çıkarıp çözülmelerini sağlıyorum ve ne yapacaksam ona göre değerlendiriyorum. 
 Süt kaymaklarını değerlendirmenin en lezzetli ve en güzel yollarından biri de onlardan kurabiye yapmak. Bu kurabiye tarifine de nette gezerken rastlamıştım, kendime göre biraz değiştirdim ve ortaya enfes bir lezzet çıktı.
 Eğer siz de biriktirdiğiniz süt kaymaklarını değerlendirmek isterseniz, şiddetle bu tarifi uygulamanızı öneririm.







Süt Kaymaklı Islak Kurabiye

Malzemeler;

1/2 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı şeker
250 gram kadar evde biriktirdiğiniz süt kaymağı
1/2 su bardağı süt
3 çorba kaşığı mısır nişastası
2 paket kabartma tozu
1 çorba kaşığı limon suyu
1 paket vanilya
2 avuç fındık kırığı
1 avuç sapları ayıklanmış kuru üzüm
1 küçük paket kakao
Aldığı kadar un

Şerbeti için;

1 su bardağı süt
1 su bardağı şeker

Yapılışı;




Malzeme listesinde ki bütün malzemeler hamur yoğurma kabına alınır ve kulak memesi kıvamında
azar azar un ilavesi yapılarak bir hamur yoğurulur.
Yoğurulan hamurdan parçalar koparılarak yuvarlaklar oluşturulur ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye
dizilerek 180 derecelik fırında kurabiyeler çatlayana kadar pişirilir.
Çatlayan kurabiyeler fırından çıkarılır ve soğuması beklenir.
Kurabiyeler soğuyunca şerbeti hazırlanır. Bunun için de bir su bardağı süt bir tencereye alınır
ve içine şeker atılır, şeker eriyip şerbet kaynayınca altı  kapatılır.
Ve bu sıcak şerbete soğuk kurabiyeler batırılarak, servis tabağına dizilir ve arzuya göre süslenir.
Afiyet şeker olsun..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder