17 Temmuz 2013 Çarşamba

Mayasız Sütlü Poğaça


Mayasız Sütlü Poğaça




Malzemeler;

1 çay bardağı zeytin yağı
1 çay bardağından 1 parmak az süt
100 gr. margarin (erimiş)
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı un
1 yumurta
(sarısı dışına,akı içine)
Aldığı kadar un

İç malzemeleri;
Ben bir kısmına çekirdekleri ayıklanmış siyah zeytin koydum.Bir kısmına sosis koydum.
Ancak siz dilediğiniz iç malzemesini kullanabilirsiniz;patates,peynir,lor vb. gibi....

Yapılışı;

İlk önce içine koyacağınız iç malzemesini hazırlamakla işe başlayın .Onu hazırlayınca hamuru yoğurmaya geçebilirsiniz. Hamuru yoğurmak için; önce margarini erin ve ılıması için bekletin.Derince bir yoğurma kabının içerisine unu koyun,ortasını havuz gibi açın.Ve buraya margarini,sıvı yağı,sütü,yumurta akını,tuzu,kabartma tozunu koyarak,kulak memesi yumuşaklığında olan bir hamur elde edinceye kadar azar azar un ilave ederek yoğurun.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elinizle açın.İçerisine arzu ettiğiniz iç malzemesinden koyarak ister yuvarlak isterse yarım ay biçiminde şekil vererek ,yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.Ben zeytinlilere yuvarlak,sosislilere yarım ay şekli  verdim.Üzerlerine çırptığınız yumurta sarısından fırça yardımıyla sürün.Susam ve çörek otu serpiştirip,170 dereceli fırında pişirin.

Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder