10 Mart 2013 Pazar

Sushi Börek (Lavaştan)

Biz çiğ köfteyi çok severiz,sık sık da yeriz.O yüzden çiğ köfteciyle ahbap olduk :) Adamcağızda sağ olsun biz sık sık alış veriş yapıyoruz diye bize bol bol lavaş koyar oldu.Çiğ köfteyle hepsini bitiremez olduk işte o noktada düşünmeye başladım ben bu artan lavaşlar dan ne yapabilirim diye ve internette aramaya başladım . Ve http://www.sanalmutfakmert.com sitesinde bir tarif gördüm.Çok beğendim uygulamaya karar verdim tabi kendi yorumumu da eklemeyi unutmadım, biraz değiştirdim. Vallaha biz çok beğendik,hem lavaşlar değerlendirilmiş oluyor hem de atıştırmalık olarak çok işe yarıyor.Sizlere de denemenizi tavsiye ederim.

SUSHİ BÖREK
(Lavaştan)


Malzemeler;

İnce lavaş
kakolu fındık kreması
fındık
tereyağ
maydanoz
beyaz peynir


Yapılışı ;
İlk önce lavaşlarımızı tezgahımıza güzelce yayıyoruz.Göz kararı beyaz peynirimizi çatalla iyice eziyoruz ve içerisine kıydığımız maydanozları ilave edip karıştırıyoruz.Lavaşlardan bir tanesine biraz tereyağı sürüyoruz.Ve bu tereyağı sürdüğümüz lavaşın üzerine ,hazırlamış olduğumuz maydanozlu peynir karışımını güzelce yayıyoruz.Her yerine.Diğer lavaşımıza yağ sürmüyoruz.Çünkü fındık kremasının içersinde yağ var.O lavaşımıza da kakaolu fındık kreması sürüp üzerine iri kıyılmış fındık döküyoruz.Her iki lavaşımızı da rulo yapıyoruz.Ruloları 2 cm eninde kesiyoruz.Yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize ,dik dik dizip.180 dereceye ısıttığımız fırınımızda 10-15 dk. pişiriyoruz.

Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder