26 Mart 2013 Salı

Elmalı Tarçınlı Kek


Ben bu keke bayılıyorum o kadar lezzetli ve süngerimsi ki yemeye doyamıyorum.Bir gün bir yerde yemiştim ama tarifini alamamıştım ve bir daha da o kişiye sorma imkanını bulamamıştım.Bunun üzerine kendim deneye deneye sonunda mükemmel keke ulaştım :) Tarçın ve elmanın enfes uyumu...Mutlaka deneyin derim :))

Elmalı Tarçınlı Kek



Malzemeler;

3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
100 gr erimiş  margarin
1 su bardağından 1 parmak eksik süt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı tarçın
2 su bardağı un
2 elma


Yapılışı; 



Yumurta ve şekeri çırpma kabına alıp 10 dk. çırpıyoruz.Daha sonra içerisine süt ,un,kabartma tozu,vanilya ve tarçını ilave ediyoruz.Karıştırıyoruz.En son eritilmiş margarinimizi ekleyip çırpma işlemimizi bitiriyoruz.Elmaları soyup,bıçak sırtı kalınlığında doğruyoruz.Doğradığımız elmaları hamurumuzun içine atıp kaşıkla karıştırıyoruz.Dilediğimiz bir borcama veya kek kalıbına döküp 170 dereceli fırında yaklaşık 40-45 dakika pişiriyoruz.

Afiyet Olsun.

Tarif; İlkay ŞİŞOĞLU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder